8 pravil prehranjevanja v ajurvedi: Kaj resnično potrebuje telo posameznika?

Andrej Pešec tokrat o tem, kako jesti in se pravilno prehranjevati
Ključne besede:
   prehranjevanje    zdravo    telo    ajuverda    posamezni    andrej    pešec
Kako se lotiti spremembe na telesu, da ne bo slabe volje in slabega počutja?
Andrej o ajurveda in zakaj je dobra za vsakega posameznika
Obstaja splošno pravilo, kaj je za vsakega posameznika dobro?

Maja in Andrej sta tokrat spregovorila o temi, ki se tiče vsakega posameznika - prehrana. Kaj je zdravo, kaj ni in kaj je za vsakega posameznika primerno in kako v svoje življenje vnesti pravilno prehrano, brez, da bi se počutili slabo. Andrej je omenil, kako koristno je prehranjevanje na ajurverdski način in o tem tudi spregovoril.

 

Agni ali prebavni ogenj vpliva na prebavo ne samo hrane temveč tudi misli, občutkov in čustev. Ima štiri pojavne oblike in samo ena je tista, ki prinaša zdravje – sama agni. Vsi odkloni prebavnega ognja od ravnotežja prinašajo neravnovesja (vetrovi, zaprtje, zgaga, občutek teže v želodcu,…), ki se kasneje lahko razvijejo v bolezni. V domeni agnija so tudi sledeče funkcije v telesu: prebava, absorpcija in asimilacija hrane, pozitivne misli in čustva, temperatura telesa, vid, ten kože, pogum, veselje, entuziazem, potrpljenje, moč, pravilno hranjenje tkiv, mentalna jasnost, inteligenca na mentalnem in celičnem nivoju ter dolžina življenja.

  

pravil prehranjevanja v ajurvedi

 

S tem, ko uravnavamo glavni agni, uravnavamo tudi vse ostale agnije in njihove funkcije. Ko je glavni agni uravnotežen, so tudi njegove podzvrsti take. Sami si pomagamo tako, da upoštevamo nekaj splošnih pravil prehranjevanja, ki bodo glavni agni uravnotežila in posledično tudi ostale.

 

Zjutraj na tešče spijemo manjši kozarec tople vode do 2 dcl, kateremu lahko dodamo nekaj kapljic limete. To bo prečistilo organizem in spodbudilo apetit. Težava nastopi, če spijemo preveliko količino vode, kar povzroči nasprotni učinek. Pomembno je, da sledimo napotku o količini tekočine tudi pred uživanjem ostalih obrokov. Torej ne pijemo večjih količin tekočine pred in takoj po obroku.

 

Kosilo naj bo naš največji obrok dneva, katerega zaužijemo med 11.30 in 13.30 uro. Razlog za to je zelo preprost. Ko je v naravi element ognja najbolj izražen in je sonce najvišje, je tudi naše telo najbolj pripravljeno, da prebavi zaužito hrano. Predstavljajte si velik lonec hrane na nizkem ognju, le kako bi se to skuhalo? In pozabite na znani rek o kraljevem zajtrku. Ne velja.

 

Jemo kadar smo lačni oz. kadar prebavimo prejšnji obrok. Če vnašamo v telo hrano, preden smo prebavili prejšnji obrok ustvarjamo pogoje, da se prebavni proces ne zaključi popolnoma in tako spodbudimo nastajanje toksinov.

 

 

Večerja naj bo lahka, najkasneje do 19.00 ure ter zadnji obrok dneva. Na ta način bomo pred spanjem prebavili obrok, lažje spali in omogočili telesu, da se regenerira, presnovi hrano in eliminira toksine.

 

Pravilno kombiniramo hrano. Ajurveda pozna kar nekaj pravil kombiniranja hrane, ki preprečujejo ustvarjanje toksinov v telesu. Dve preprosti in osnovi pravili sta: sadje jemo ločeno od ostalih obrokov ter mlečne izdelke (mleko, jogurt, sir) ne kombiniramo z mesom, stročnicami, sadjem, jajci ali paradižniki.

 

Jemo počasi, zavestno ter med hranjenjem ne gledamo televizije, računalnika in ne beremo. Hranjenje naj postane naš ritual čaščenja telesa in agnija ter ne le oblika hitre zadovoljitve potrebe po hrani.

 

Kadar smo čustveno vzhičeni, ne jemo. Če smo žalostni, jezni ali kakorkoli drugače v konfliktu, se raje izognemo prehranjevanju, saj takrat naš agni ne deluje učinkovito.

 

Uporabljamo začimbe! Začimbe so idealen partner hrane, ki pomagajo prebavnemu sistemu opraviti svojo funkcijo in odstraniti toksine. Pozorni moramo biti le, da izbiramo začimbe, ki uravnavajo moč našega agnija, neravnovesje ter jih uživamo v primernih količinah in času, sicer nam lahko tudi škodijo.