Bodite ''poredni'' na dieti

Lažje hujšamo ob sladkarijah
Ključne besede:
   dieta    prehrana    kalorije    Marcel Zeelenberg    Tilburg

Tradicionalne diete so pogosto tako stroge, da ljudje izgubijo motivacijo in odnehajo. Strokovnjaki zato menijo, da se je včasih dobro malce pregrešiti.

Ni treba, da je dieta vedno stroga, grizljanje sladkarij enkrat tedensko je mogoče celo zaželeno, zatrjujejo nekateri znanstveniki. Razlog je ta, da se po enem ''grešnem'' dnevu lažje upremo skušnjavam v naslednjih šestih. Da bi to dokazali, so raziskovalci z nizozemske univerze v Tilburgu napravili majhen preizkus.

36 prostovoljcev, moških in žensk, je bilo na dieti dva tedna. Polovica se jih je strogo držala režima prehrane vseh sedem dni v tednu, medtem ko so ostali imeli na voljo dan za uživanje v sladkarijah. Prvi so užili 1500 kalorij na dan, drugi pa 1300 kalorij, vendar je imela druga skupina sedmi dan pravico zaužiti kar 2700 kalorij. Tistim, ki so se strogo držali diete, je motivacija upadla, medtem ko so bili v drugi skupini bolj srečni in motivirani. Izkazalo se je tudi, da so izgubili enako kilogramov kot skupina na ''normalni'' dieti.  

''Pokazalo se je, da je pomembno načrtovati uživaške trenutke in da je včasih dobro biti ''poreden'','' je povedal Marcel Zeelenberg z Univerze v Tilburgu.

Takšen pristop lahko uspešno uporabimo tudi pri varčevanju – sleherni dan strogo pazimo na porabo denarja, en dan pa si lahko damo duška in zapravimo malce več za tisto, kar nas veseli. To podzavestno deluje kot nagrada za vložen trud in je dobra motivacija, da vztrajamo v svojih namerah.