Ko se vas loteva prehlad, z jedilnika črtajte ta živila!

6 živil, ki vam med prehladom bolj škodi kot koristi
Ključne besede:
   prehlad    živila    jedilnik    izogibanje    kašelj    zdravje    bolezen

Hrana, ki jo vnašamo v telo lahko poslabša stanje prehlada, zato naslednjič ob prehladu ali virozi skrbno načrtujte svoj obrok. Pomembno je, da je krožnik poln zdravih živil, odsvetujejo pa se naslednja živila:

 

1. OCVRTA HRANA in ZAČINJENA HRANA

 

Ocvrta hrana je težko prebavljiva,  ni bogata z vlakninami in ne samo, da je odsvetovana v času, ko imate zamašen nos ter močan kašelj, temveč tudi na splošno. Poleg tega je tudi zelo mastna, kar slabo vpliva na vaše počutje in postavo.

Poleg tega preveč začinjena hrana draži grlo in, če imate vneto žrelo, pekoča čilijeva omaka nanj ne bo blagodejno vplivala. V času prehlada se torej tega raje izogibajte.

 

2. KISLA ZELENJAVA  

 

Odsvetovana je zelenjava v kisu - kumarice, paprika, gobice, ... Kislost živil, vloženih v kozarcu draži vaše žrelo in ne pomaga pri bolečem grlu. 

 

3. SLADKI SOKOVI IN GAZIRANE PIJAČE

 

V sladkih sokovih in gaziranih pijačah ni vitaminov ter le še dodatno oslabijo imunski sistem. Ob prehladu je pomembno, da zaužijete čim več hranilnih snovi, zato si pripravite nesladkan čaj ali vodo z limono.

 

4. KAVA

 

Za večino je to napitek, brez katerega si ne predstavljajo začetka dneva. A ob prehladu ali virozi je bolje, da zmanjšate vnos kofeina v telo. Dovolj bo že, da spijete eno skodelico manj kot običajno. Kava dehidrira telo in če želite hitro okrevati, potem morate biti hidrirani. Pijte več vode ali čaja ohlajenega na sobno temperaturo.

 

5. MLEKO IN MLEČNI PROIZVODI 

 

Pretirano uživanje mleka in mlečnih izdelkov naj bi po mnenju stroke poslabšalo kašelj, zato si namesto jogurta raje privošči sveže iztisnjen sok iz pomaranč. Če ne morete dan začeti brez kave, pa skušajte vsaj spiti črno - brez mleka.

 

6. SLADKARIJE 

 

Podobno kot pri gaziranih pijačah, tudi sladkarije sodijo v skupino živil, ki nimajo konkretne hranilne vrednosti. S pretirano količino sladkorja, slabih maščob in ogljikovih hidratov boste telesu naredili več škode, kot koristi ter poskrbeli, da bo imunski sistem le še slabši.