7 živil, ki jih ni dobro uživati na prazen želodec

Za zajtrk si privoščite beljakovine, ki vas bodo nahranile za dlje časa
Ključne besede:
   hrana    zajtrk    prepovedano    citrus    pekoče    zelenjava    uživanje    živila

Zajtrk mora biti kvaliteten in sestavljen iz živil, ki nas nahranijo z energijo ter nam ne škodujejo. Morda se težave ne pojavijo ravno čez noč, se pa zagotovo pojavijo, če določeno vrsto živil uživamo redno in več časa. Če zadnje čase opažate, da se želodec na določeno hrano ne odziva najbolje, morda razlog tiči v njenih sestavinah. Preverite, katera hrana lahko na prazen želodec škoduje, pa do sedaj niste imeli za mar.

 

1. PEKOČA HRANA 

 

 

Pikantna oz. pekoča hrana ni ravno najboljša izbira za naše zdravje, a če jo uživate v zmernih količinah prav gotovo ne škodi. Začimbe povečujejo nivo želodčne kisline, to pa lahko povzroči motnje v prebavnem sistemu in zgago. Najslabše kar lahko storite je to, da jo uživate na prazen želodec, se pravi za zajtrk. 

 

 

2. BANANA

 

 

Banana je sadež, ki ga veliko ljudi uživa za zajtrk in misli, da si s tem naredi veliko uslugo. Nutricist Daryl Gioffre pa je povedal sledeče: ''Banane nam dajo energijo, ki pa žal tudi hitro usahne. Zaradi banane, zaužite na prazen želodec, boste še hitreje utrujeni. Četrtina banane je namreč sam sladkor.'' Raje jih zaužite pred vadbo ali po njej. 

Giffre zato priporoča, da banano za zajtrk jeste v kombinaciji z jogurtom (še bolje z grškim), ki je dovolj masten, da izniči negativne učinke banane in te nasiti za nekaj ur. Poleg tega imajo banane veliko magnezija in če jo poješ na tešče, ogroža tvoje srce in ožilje.

 

 

3. HRUŠKA

 

Hruška kot sadje sama po sebi ni škodljiva, a če jo prevečkrat uživate za prvi obrok dneva, lahko kaj hitro ogrozi zdravje. Vlaknine v hruškah lahko trajno poškodujejo trebušno membrano in povzročajo kilo.

 

 

4. SLADKA IN GAZIRANA PIJAČA

 

 

Upam, da ne spadate med tisto sorto ljudi, ki najprej za zajtrk vase zlije ogromno količino sladkorja. Ne gre samo za Coca-colo, Sprite in podobne sladke gazirane pijače, ampak tudi za pomarančne, jabolčne, jagodne in ostale sokove. Kljub temu da mediji za zajtrk oglašujejo sokove z manj sladkorja, temu ne nasedajte. 

 

 

5. ZELENA ZELENJAVA (Sveže kumare in surova zelenjava)

 

 

Zelena zelenjava je bogata z aminokislinami, ki povzročajo zgago in vetrove, sploh, če jih uživate na prazen želodec, se pravi za zajtrk. Počakajte z zelenjavo do kosila ali vsaj do malice, nikakor pa je ne uživajte za prvi obrok dneva, saj lahko razdraži želodec in povzroči bolečine v trebuhu.

 

 

6. PARADIŽNIK

 

 

Paradižnik je bogat s taninsko kislino, ki povečuje kislost v želodcu, ga razdraži in lahko celo privede do želodčnih razjed. Posledično lahko povrzoči tudi težave z zgago. Poskusite se paradižniku za zajtrk raje izogniti in si ga privoščite za kosilo ali večerjo.

 

 

7. CITRUSI

 

 

Sem spadajo: limone, pomaranče, grenivke ali sadje z visokim vitaminom C. Najbrž ste že velikokrat prebrali, da je citruse dobro uživati na tešče, a so raziskave pokazale drugače. Če ste vajeni pojesti ogromno količino citrusov za zajtkr, vedite, da lahko razdražijo želodec in povzročijo težave z zgago. Raje si stisnite pol limone v mlačno vodo in poskrbite za hitrejše delovanje metabolizma.

 

 

Kaj je najbolj priporočljivo uživati za zajtrk:

 

- Jajca

- Lubenica

- Borovnice

- Med

- Oreščki

- Kosmiči s koščki sadja

- Ovsena ali ajdova kaša