ZA ZDRAVO POLT: Hrana, s katero bo vaša koža hitreje porjavela!

Porjavite na naraven in zdrav način s hrano, ki jo imate pred nosom
Ključne besede:
   koža    polt    porjavelost    živila    hrana    naravno    učinkovito    zdravo    telo

Vsi želimo imeti zagorelo polt, do katere pa ne pridemo drugače kot, da se več ur nastavljamo soncu. Vsi pa vemo, da sončenje ni najbolj zdravo, zato je dobro, da se temu čimbolj izogibamo ali vsaj pred njim dobro zaščitimo. Če želite, da vaša koža hitreje porjavi in ostane zdrava, posezite po določenih živilih, ki naj se na vašem jedilnem listu pojavijo večkrat na teden. Z uživanjem spodaj naštetih živil, bo koža porjavela počasi, a zagotovo na bolj zdrav način, brez poškodb.

 

Breskve, marelice, melone in lubenice

 

Sočno sadje, ki se v vročih mesecih velikokrat znajde na našem jedilniku ni samo za to, da telo navdaja z vitamini in potrebno tekočino, ampak je tudi polno vitamina A, ki varuje kožo pred sončnimi žarki. Lubenica vsebuje še vitamin B6, ki je, kot že omenjeno, zvesti prijatelj zagorele polti.

 

Jajca

 

Polna so vitaminov A, D, B kompleksa, ki regenerirajo in hranijo telo. Vsebujejo omega 3 in omega 6 maščobne kisline, ki so zaveznice zdrave polti. Vitamin B6 se nahaja v jajčnem rumenjaku in koži zagotavlja močnejši zaščitni sloj v obliki temnejšega pigmenta. 

 

Korenje in sladki krompir 

 

Tako, kot zgoraj našteto sadje, je tudi ''oranžna'' zelenjava, kot sta korenje ter sladki krompir bogata z betakarotenom in vitaminom A. Te spojine vas ščitijo pred nevarnimi UVA in UVB žarki ter spodbujajo nastajanje melanina. A z njimi ne pretiravajte, sicer bo polt (predvsem na delih, kot so komolci, prsti) dobila rahlo oranžen odtenek.

 

Špinača in ohrovt

 

Zelena listnata zelenjava, denimo špinača, solata in ohrovt, so prav tako zaveznik lepe polti. Vsebujejo betakaroten in so zlasti priporočljive za svetlopolte, pri katerih je oranžen ton opazen prej.

 

Ribe, mandlji in začimbe

 

Riboflavin (vitamin B2) je tako kot tirozin sestavina krem za samoporjavitev, saj pospešuje nastajanje melanina. Najboljši izvir riboflavina so mandlji, skuše, losos, postrvi ter paprika in koriander. Vsi imajo veliko vitamina C, ki je prav tako nujen za nastajanje pigmenta in posledično pospešujejo porjavitev.

 

Paradižnik

 

Paradižnik je vaša naravna zaščita pred soncem, saj vsebuje karotenoide, ki pospešujejo potemnitev kože. Z vsebnostjo likopena pa ji vrača elastičnost, zaradi UV-žarkov zmanjšuje nastala vnetja in polt ohranja zdravo na naraven način.