To so znaki, da uživate premalo MAŠČOB!

To lahko prepoznate tudi po zelo suhi koži ...
Ključne besede:
   maščobe    telo    pomanjkanje    hrana    utrujenost    lakota

Nekoč so bile maščobe na seznamu največjih sovražnikov zdravja in tistih, ki so želeli izgubiti kakšen kilogram. Čez čas je postalo jasno, da jih človeški organizem potrebuje za optimalno delovanje tako, kot potrebuje ostale hranljive snovi. Govorimo pa seveda o nenasičenih maščobah, ki skrbijo za zdravje in če jih v telo vnesete premalo, vam to telo tudi pokaže. 

 

Če ste zdravih maščob v telo vnesli premalo, se to pokaže: 

 

Nenehno ste lačni - če ste pojedli obilen obrok in čez nekaj časa občutite lakoto, to pomeni, da ste zaužili premalo maščob. Organizem ogljikove hidrate prebavi hitreje, maščobe pa se razgrajujejo počasneje, zato dlje ostanejo v prebavilih in daljši čas ohranjajo občutek sitosti - če ste jih zaužili premalo, potem ste hitro lačni. Nenasičene maščobe uravnavajo količino sladkorja v krvi, zato preprečujejo napade lakote. 

 

Vaša koža je suha - pomanjkanje maščob se kaže tudi na koži, ki postane suha in razdražljiva. Če vaše telo ne dobi dovolj zdravih maščob, ne more proizvajati lipidov, ki so pomembni za ohranjanje njene vlažnosti ter svežino kože.

 

Imate močne menstruacije - v telesu rabite zadostno količino zdravih maščob za preprečevanje predmensturalnega sindroma in za uravnavanje menstrualnega cikla. Raziskave so pokazale, da so te maščobe povezane s količino progesterona in estrogena v krvni plazmi, porušeno ravnovesje pa je tudi eden od vzrokov za neredne menstruacije. 

 

Težko se zberete - če vam zbranost hitro pade ali celo čutite, da je vaš spomin slabši, potem morate v svojo prehrano uvrstiti več rib, avokada, olivnega olja, semen, oreščkov in ostalih podobnih zdravih maščob. Za mentalne sposobnosti so najboljši orehi in že 30 orehov dnevno, pozitivno vpliva na vaše možganske funkcije. 

 

Primanjkuje vam kondicije - če redno vadite, se ukvarjate s športom, a imate kljub temu občutek, da izgubljate moč in kondicijo je lahko razlog v prehrani. Med vadbo telo najprej porabi ogljikove hidrate, šele nato se opre na kalorije iz maščob. Če jih v telesu nimate dovolj, privede do padca energije in do izčrpanosti.