Ne sedi s prekrižanimi nogami

Priljubljen način sedenja povzroča zdravstvene težave
Ključne besede:
   zdravje    drža    sedenje
Kako pravilno sedeti, da hrbtenica ne bo trpela?

Si tudi ti eden tistih, ki takoj, ko se usede, prekriža noge? Ta položaj je izredno priljubljen pri predstavnicah nežnejšega spola, saj velja za najbolj ženstvenega in elegantnega, le malokdo pa se zaveda, da je tudi zelo nevaren za naše zdravje.

 

  • Če dolgo sedimo s prekrižanimi nogami, lahko to povzroči paralizo peronealnega živca, kar čutimo kot težavo s premikanjem stopala. Ta navadno mine po nekaj sekundah, a lahko dolgoročno slabo vpliva na mišice nog
  • Ljudje, ki pogosto sedijo s prekrižanimi nogami, imajo višji krvni pritisk, čeprav sicer k temu niso nagnjeni. Če se temu položaju izogibamo, se nam izboljša tudi pretok krvi po telesu.
  • Dolgotrajno sedenje s prekrižanimi nogami lahko tudi deformira medenični sklep. Notranja bedrna mišica postane krajša, zunanja pa daljša, kar lahko poveča nevarnost deformacije sklepov.
  • Čeprav ima pri pojavu krčnih žil najmočnejši vpliv genetika, se te pogosteje pojavijo pri tistih, ki pogosto sedijo s prekrižanimi nogami. Zaradi križanja nog se namreč poveča pritisk na žile, zato je pretok krvi otežen, zaklopke, ki zagotavljajo pretok krvi v pravo smer, pa pogosteje popuščajo.
  • Raziskave so pokazale, da lahko sedenje s prekrižanimi nogami več kot 3 ure dnevno povzroči slabo telesno držo, bolečine v vratu in spodnjem delu hrbta, pa tudi neprijetne občutke v bokih.

 

Kakšen naj bi bil torej pravilen in telesu najbolj prijazen način sedenja? Stari priročniki za bonton so damam svetovali sedenje tako, da so stopala, kolena in kolki pod pravim kotom, v odsotnosti moških pa so lahko prekrižale noge. A bonton je eno, zdrava telesna drža pa drugo. 

 

Eva Cimbola je poklicala fizioterapevta Tomaža Fuchsa, ki je za naše poslušalce pojasnil, kako bi morali sedeti: s hrbtom na stolu čim bolj nazaj in z nogami nekoliko narazen. Prisluhni njunemu pogovoru!