5 razlogov, zakaj je dobro jesti kostanj

Ne samo okusni, tudi polni zdravja
Ključne besede:
   kostanj    zdravje    uživanje    jesen    minerali    vitamini

Jesen je čas, ko lahko uživamo v hrani, kot je kostanj. Kostanj je v večini sestavljen iz škroba, zato je veliko manj kaloričen, kot so druga semena in oreščki, ki se jih morda poslužujete. Kljub temu vsebuje poleg vitaminov in mineralov tudi nekaj kakovostnih beljakovin. 

 

1. Ne vsebuje glutena

 

Tisti, ki trpijo za celiakijo ali pa se počutijo po zaužitju glutena slabo, je kostanj pravi za njih. Ne povzroča tovrstnih problemov in lahko ga uživajo brez kakršnegakoli straha. Kostanj zato velikokrat uporabljajo v kakšnih brezglutenskih živilih, ki jih lahko najdete na trgovskih policah.

 

2. Vsebujejo vitamin C

 

100 g pečenega kostanja vsebuje 26 mg vitamina C, kar je zelo impresivno. Kljub temu nikar ne pretiravajte z njim, še vedno pa si ga lahko privoščite veliko, ker je le jesenski čas tisti, ko se ga lahko naužijete kolikor želite.

 

3. Vsebujejo energijo

 

Resnica je, da so kostanji bogati z ogljikovimi hidrati, pa vendar je tukaj govora hidratih, ki se v telesu razkrajajo hitreje. Poleg tega 100 g kostanja vsebuje 5 g prehranskih vlaken, zaradi česar se raven glukoze v krvi ne dviga prehitro.

 

4. Vsebuje veliko folatov

 

100 g pečenih kostanjev vsebuje 70 mg folata, ki je pripadnik vitamina B. Folat je zelo dober za imunski sistem in zelo pomemben za nosečnice. 

Vitamin B je namreč ključen za ohranjanje lepe kože, las in nohtov, hkrati pa pomaga pri preprečevanju razdražljivosti. Izboljšuje pa tudi spomin in koncentracijo.

 

5. Bogat je z minerali (železo, kalcij, magnezij, mangan, fosfor in cink)

 

Kalij pomaga pri zniževanju srčnega utripa in krvnega tlaka, medtem ko železo preprečuje slabokrvnost. Magnezij in fosfor pa sta zelo pomembna elementa presnove kosti.

Študije kažejo tudi, da pomaga zniževati holesterol, preprečuje pa tudi bolezni koronarne arterije in kapi.