5 mastnih živil, ki se jim ne smete izogibati

Zdrave maščobe so pomembne tudi za naše umske sposobnosti, mentalno počutje in energijo
Ključne besede:
   živila    zdravje    maščoba    olja    ribe    semena    okusno Foto: Pixabay

Foto: Pixabay

Maščobe so tudi pomemben vir energije. Ker so membrane naših celic delno sestavljene iz maščob, telo slednje potrebuje za obnovo membran in tvorjenje novih celic. Poleg tega maščobe ščitijo naše notranje organe in nas grejejo. Zdrave maščobe so pomembne tudi za naše umske sposobnosti, mentalno počutje in energijo.

 

1. RASTLINSKA OLJA

 

Olja, kot so olivno, sončnično, repično, sezamovo in arašidovo, so bogat vir enkrat nenasičenih maščobnih kislin. Sojino, koruzno in bučno olje pa vsebujejo veliko večkrat nenasičenih maščobnih kislin. Seveda je tudi tukaj treba upoštevati zmernost, a ne bo nič narobe, če si jih privoščite vsak dan.

 

2. MASTNE RIBE

 

Ribe, kot so tuna, losos, sardina, slanik, postrv in skuša, so bogat vir večkrat nenasičenih maščobnih kislin. Privoščite si jih lahko tako za zajtrk, kosilo ali večerjo in jih kombinirate z drugimi živili - najbolje z zelenjavo.

 

3. SEMENA

 

Semena, kot so sezam, konopljina, bučna, sončnična, lanena semena in chia, so bogat vir večkrat nenasičenih maščobnih kislin. Lahko ji date v jogurt ali si z njimi posujete solato. Najdite način, ki vam najbolj ustreza.

 

4. OREŠČKI

 

Orehi, mandlji, arašidi, makadamija, indijski in brazilski oreščki so bogati viri nenasičenih maščob. Privoščite si jih za malico ali zvečer namesto grizljanja čipsa. Ena ali dve pesti oreščkov sta super za zdravje.

 

5. AVOKADO

 

Avokado velja za enega najbolj zdravih sadežev na zemlji, saj v večjih količinah vsebuje kar 25 esencialnih hranil, med drugim vitamine A, B, C, E in K ter baker, železo, fosfor, magnezij in kalij. Poleg tega je avokado bogat še s prehranskimi vlakninami, beljakovinami in drugimi fitokemikalijami, kot so beta-sitosteroli, glutation in lutein, ki nas lahko varujejo pred različnimi boleznimi. Avokado odlikuje tudi veliko zdravih mononenasičenih maščob.