Kaj je morda krivo, da se zbudite utrujeni?

Predolgo poležavanje ni nič kaj dobro za vaše telo ...
Ključne besede:
   spanje    utrujenost    nenaspanost    navade    telo    zaspanost

PREDOLGO SI V POSTELJI - Predolgo poležavanje človeka naredi še bolj utrujenega in povzroči, da postanemo leni. Če spadate med tiste, ki ima za jutranjo budilko nastavljeni več alarmov, potem je tudi to razlog, da ste utrujeni. Tistih nekaj minut med enim in drugim alarmom ni dovolj za še nekaj kvalitetnega spanca, ravno nasprotno - več alarmov zmede spalni ritem in telo. 

 

PODNEVI STE PREVEČ ČASA V POSTELJI - Postelja naj ne bo prostor za dnevni počitek, gledanje televizije ali posedanje čez dan. To naj bo prostor, kjer spite in ste dejansko tam le zvečer. Dnevne počitke si omislite v dnevni sobi ali v prostoru, ki ni spalnica.  Ko boste legli v posteljo, boste tako sporočili možganom, da je čas za spanje.

 

SLABE PREHRANJEVALNE NAVADE - Tudi hrana lahko vpliva na kvaliteten spanec in če je na vašem jedilniku ogromno mastne, težke in sladke hrane, potem se ne čudite, če ne morete zaspati. Raziskava univerze v Arizoni je pokazala, da hitra hrana podvoji možnosti za večerno prenajedanje tik pred spanjem. To posledično lahko vodi v diabetes, debelost in druge zdravstvene težave. Za boljši spanec torej prekinite navado prehranjevanja tik pred spanjem in si raje privoščite zdravo večerjo kakšni 2 uri preden greste v posteljo.

 

PREMALO VADBE - Če ne telovadite popolnoma nič, več ur na dan ležite ali sedite, ne greste niti za 15 minut na sprehod, potem je morda krivo tudi to, da ne zaspite. Po kvalitetni vadbi ali daljšem sprehodu boste v posteljo legli utrujeni in hitreje zaspali. 

 

VADBA OB NAPAČNI URI - Če ste začeli na novo telovaditi in so vaše vadbe v precej poznih večernih urah, potem to za spanec ni najbolje. Telo napolnite z energijo, nato pa ga prebudite še s tem, ko se stuširate. Skušajte telovaditi zgodaj popoldne ali celo zjutraj in opazujte, ali se boste kaj bolje naspali.

 

SPALNA APNEJA - Ste že slišali za to spalno motnjo? Gre za to, da med spanjem prenehate dihati za nekaj trenutkov. Lahko se ponovi večkrat na noč. Večje možnosti za spalno apnejo imate, če smrčite. Smrčanje se namreč dogaja zaradi oviranih dihalnih poti, kar povzroči tudi več "odmorov" med dihanjem. Apnejo boste prepoznali po nenehni utrujenosti, tudi če spite dovolj, prebudite se lahko z glavobolom, imate zelo suha usta (čeprav pijete dovolj) in vaša kvaliteta spanja je slaba. O tem se pogovorite s svojim zdravnikom.