Razlog za vašo napihnjenost ni gluten, ampak fruktan! Poglejte, kje vse se nahaja

Če pojeste veliko zelenjave, je morda tudi to krivo, da ste nenehno napihnjeni
Ključne besede:
   napihnjenost    vzrok    težave    trebuh    zelenjava    oreščki    hrana   

Kljub temu, da za celiakijo trpi le nekaj odstotkov ljudi, so brezglutenske diete zadnje čase prava moda. Za ne-celiakijsko občutljivostjo na gluten naj bi trpelo kar okoli 13 odstotkov ljudi, a pravih dokazov za to zaenkrat še ni. Nova študija recimo kaže, da za težave mogoče sploh ni kriv gluten ampak fruktan, ogljikov hidrat, ki ga prav tako najdemo v pšenici.

 

Glede na rezultate raziskave, objavljene v reviji Gastroenterologija, je majhno število ljudi, ki so izločili gluten zaradi občutka napihnjenosti ali sindroma razdražljivega črevesa, v resnici občutljivih na nekaj povsem drugega – fruktan!

 

Kaj sploh je fruktan?

 

Fruktan (poznamo pet tipov) je ogljikov hidrat, ki ga najdemo v nekaterih žitih, v pšenici denimo, pa tudi v sadju in zelenjavi. Snovi iz skupine fruktanov pogosto uporabljajo tudi v sirarstvu (kot nadomestek za maščobo) in v testu, ker povečajo volumen kruha, izboljšajo teksturo in upočasni staranje. Če uživate preveč živil, ki vsebujejo fruktan, ste lahko posledično napihnjeni, zato jih skušajte malce omejiti.

 

 

Fruktane vsebujejo naslednja živila:

 

- čebula

- mlada čebula

- por

- artičoke

- zelje

- brokoli

- šparglji

- pira

- ječmen

- rž

- pšenica

- rozine

- zrele banane

- nektarine

- lubenica

- grenivke

- datlji

- indijski oreščki ...