Živila z negativnimi kalorijami: Za obrok brez slabe vesti!

Jej in uživaj ;)
Ključne besede:
   kalorije    zelenjava    zdravje    hujšanje    hrana    negativno

Edina stvar, ki nima nič kalorij, je voda. Vsa druga živila imajo kalorije, je pa res, da obstajajo živila, ki imajo manj kalorij, kot jih telo potrebuje za njihovo prebavo. To so predvsem živila z veliko vlakninami, z manj kot 4 % ogljikovimi hidrati in z manj kot 5 % maščob.

 

PARADIŽNIK

 

Ta rdeči sadež ima le 20 kalorij na 100 gramov, nič maščob in le 2 g sladkorja. Vsebuje več kot 90 % vode, bogat pa je z vitaminom C, E in K, ima tudi B-kompleks ter vsebuje antioksidant likopen. Odličen je za tiste, ki želijo izgubiti kakšen kilogram ali dva, saj izloča spodbujanje vode iz telesa.

 

ŠPARGLJI

 

Šparglji imajo le 10 kalorij na 100 gramov in so znani po tem, da imajo diuretičen učinek ter pomagajo pri izločanju odvečne tekočine iz telesa. Najbolje jih je jesti kuhane v sopari za razgradnjo

 

ZELENA

 

Stebl zelene srednje velikosti ima le šest kalorij, telo pa jih za njeno prebavo potrebuje približno 50. Bogata je z vlakninami in je odličen vir vitamina K, antioksidanta kumarina ter vitaminov kompleksa B.

 

BROKOLI

 

V stotih gramih brokolija je 25 kalorij, telo jih za njegovo presnovo potrebuje kar 80. Bogat je z vitamini in minerali, zaradi svojih zdravilnih učinkovin pa je razglašen za najboljše varovalno živilo pred rakom.

 

KORENJE

 

V 100 gramih svežega korenja je 41 kalorij, da ga telo prebavi, jih je potrebno 60. Korenje je odličen izvor vitamina A in karotenoidov ter dietnih vlaken, vitamina C in kalija. Poleg tega vsebuje še naravne sladkorje ter je odlično sladilo za vse, ki so na dieti.

 

GRENIVKA

 

Zgolj 32 kalorij je v 100 gramih grenivke, telo jih za presnovo potrebuje dvakrat več. To izjemno zdravo sadje je znan zaveznik diet, saj pomaga pri razgradnji maščobnih celic in je bogato z vitaminom C in B6, s tiaminom, z riboflavinom in vlakninami.

 

REDKVICE

 

V eni redkvici je le ena kalorija, da bi jo telo prebavilo, pa potrebuje vsaj tri. Redkvice so prav tako izvrsten vir vitamina C, spodbujajo pa tudi izgorevanje maščob v telesu.

 

ŠAMPINJONI

 

Približno 100 gramov šampinjonov vsebuje 18 kalorij, telo jih za prebavo potroši 55. Od vseh gob so prav šampinjoni najbolj bogati s proteini, so odličen vir riboflavina, selena ter prehranske vlaknine inulina in ne vsebujejo škroba.

 

ZELJE

 

V 100 gramih zelja je 20 kalorij, da bi telo surovega prebavilo, jih potrebuje trikrat več, za presnovo kuhanega pa dvakrat več. Zelje je prav tako odličen vir vitamina C, betakarotena, vitamina A in številnih mineralov.

 

LUBENICA

 

Skodelica narezane lubenice vsebuje približno 80 kalorij, in čeprav je bogata z naravnimi sladkorji, jih telo za njeno prebavo potrebuje 90. Bogata je z vodo in spodbuja izločanje strupenih snovi iz telesa ter zato idealen desert za vse, ki hujšajo.

 

KUMARE

 

Skodelica kumar ima 15 kalorij, telo jih za presnovo tolikšne količine potrebuje dvakrat več. Ta zelenjava je bogata z vlakninami in je izvrsten spodbujevalec prebave. Prav tako vsebuje veliko kalija in vitamina C.

 

JABOLKA

 

Srednje veliko jabolko vsebuje približno 100 kalorij, telo jih za njegovo razgradnjo porabi 120. Poleg tega so jabolka nasitna in odličen izbor za malico, saj spodbujajo presnovo. Bogate s z vitaminom C in antioksidanti ter nižajo raven slabega holesterola v krvi.

 

ZELENA SOLATA

 

Skodelica zelene solate vsebuje približno osem kalorij. Večinoma je sestavljena iz vode in telo za presnovo te zelenjave potrebuje trikrat več energije. Solata je bogata z železom, magnezijem in vitamini ter obvezna sestavina vsake zdrave, ne zgolj dietne prehrane.