BONTON V TRGOVINI: Nadležne stvari, ki jih ljudje počnejo med nakupovanjem

Vrivanje, nespoštovanje osebnega prostora in še več, kar nam naježi kožo
Ključne besede:
   trgovina    bonton    voziček    nakupovalci    obnašanje    raziskava

Bonton v trgovini je nekaterim kupcem popolna neznanka in se med nakupovanjem vedejo tako, kot da so sami. Z neprimernim obnašanjem velikokrat povzročijo nemalo nevšečnosti in v slabo voljo spravljajo ostale nakupovalce, ki jim kradejo osebni prostor, se vrivajo ali počnejo stvari, ki ne spadajo v trgovino. 

 

To je seznam stvari, ki jih nekateri počnejo med nakupovanjem in ostale ljudi spravljajo ob živce:

 

1. VRIVANJE

 

Raziskava o bontonu nakupovalcev v trgovinah je pokazala, da gre kar 99 % vprašanim na živce to, da se ljudje vrivajo in preskakujejo vrstni red. To je nesramno početje, ki nakazuje, da so ljudje popolnoma brez manir.

 

2. NESPOŠTOVANJE OSEBNEGA PROSTORA

 

Kar 94 % vprašanih pa ne prenese tega, če jim nekdo posega v osebni prostor, se pravi, jim rine voziček v hrbet, jim v vrsti za blagajno diha v ovratnik, na tekoči trak zlaga svoje stvari brez, da bi jih ločil in podobno. 

 

 

3. PUŠČANJE VOZIČKA NA PARKINGU

 

Puščanje vozička na parkingu ni nič drugega kot človeška lenoba. Tisti, ki to počnejo menijo, da je to naloga zaposlenih v trgovini, a se motijo. Vsak kupec je dolžan voziček vrniti tja, kjer ga je dobil. Prav zaradi takšnih primerov (in tistih, ki so jih odpeljali kar domov) so pred leti uvedli varovalni sistem, ki zahteva kavcijo 0,50 ali 1 EUR za uporabo vozička.

 

4. ZAPIRANJE PREHODA Z NAKUPOVALNIM VOZIČKOM

 

Nekateri nakupovalci mislijo, da so sami v trgovini in voziček pustijo, kjerkoli se jim zazdi. S tem nemalokrat ovirajo ostale nakupovalce, ki ne morejo normalno mimo polic. 

 

 

5. DEGUSTIRANJE HRANE TAM, KJER SPLOH NI DEGUSTACIJE

 

Nič ni narobe, če se radi ustavite na stojnici, kjer je degustirana hrana in jo poskusite - to je namreč namen degustacije. Kaj pa tisti nakupovalci, ki so čisto preveč neučakani, da bi hrano kupili in jo šele potem odprli? Odpiranje čipsa, piškotov in ostalih živil med nakupovanjem ali poskušanje sadja, brez, da bi ga kupili, je vsekakor neprimerno. 

 

6. ODLAGANJE STVARI NA DRUGEM MESTU, KOT STE JIH VZELI

 

Nekateri pač ne vedo, da je treba stvar, ki je ne bomo kupili odložiti tam, kjer smo jo vzeli. Zato se velikokrat zgodi, da med čipsi zagledate piškote ali druge stvari, ki ne spadajo tja. Enako velja z oblekami, ki jih ljudje vržejo ali pustijo kar nekje in potem je čisto nemogoče, da najdete pravo številko, saj je možno, da je izgubljena nekje na napačnem oddelku.

 

7. PUŠČANJE NAKUPOVALNEGA VOZIČKA V VRSTI PRED BLAGAJNO

 

Čakanje v vrsti je zoprna reč, pa vendar "rezervacija" mesta, v vrsti z vozičkom, medtem, ko še malo nakupujete nikakor ni primerna. Ljudje živčno čakajo v vrsti, medtem, ko se vi vrinete in pridete na mesto pred njimi, čeprav si tega ne zaslužite. 

 

 

8. POGOVARJANJE PO TELEFONU MED PLAČEVANJEM

 

Medtem, ko se kupec pogovarja po telefonu, zlaga stvari v vrečko in hkrati še plačuje, to pomeni le eno: počasnost in neposlušnost. Ne ve čisto točno, kaj mu govori blagajničarka in kaj se dogaja okoli njega. Po možnosti plačuje še z denarjem, po denarnici išče drobiž, stvari mu padajo z rok ... Tak kupec ne spravlja ob živce le ostale nakupovalce v vrsti, temveč tudi blagajničarko.