Fantastični razlogi, zakaj se je dobro tuširati z mrzlo vodo

Izboljšuje razpoloženje in zmanjšuje stres
Ključne besede:
   mrzlo    tuširanje    telo    voda    učinki    pozitivno    stres    počutje    pozitivno

Tuširanje z mrzlo vodo marsikomu ni všeč, sploh pa ne v mrzlih mesecih, ko nas že tako ali drugače zebe. A ravno mrzla voda je tista, ki ima na naše telo številne pozitivne učinke.

 

Pravila tuširanja z mrzlo vodo:

 

Prhanje začnite z vodo običajne temperature, nato pa jo postopoma ohlajajte, dokler ne bo povsem mrzla. Skušajte zdržati nekaj sekund ali celo nekaj deset sekund. Čas prhanja z mrzlo vodo postopoma podaljšujte, dokler ne boste dosegli dveh minut. Nato se z brisačo narahlo obrišite in na kožo čim prej nanesite vlažilno mleko ali losjon. Prhanje z mrzlo vodo je najbolj priporočljivo zjutraj, saj vas bo zbudilo, vam razjasnilo misli in vas za ves dan napolnilo z energijo.

 

Pozitivni učinki tuširanja z mrzlo vodo:

 

Krepi imunski sistem - tuširanje z mrzlo vodo je eden najbolj zdravih načinov, kako uravnavati notranjo telesno temperaturo in kako si okrepiti imunski sistem ter se lažje postaviti po robu različnim boleznim, virusom in bakterijam.

 

Izboljša krvni obtok - pri nizkih temperaturah kri hitreje teče skozi organe, saj jim mora čimprej zagotoviti primerno toploto. Topla voda žile širi, hladna pa zožuje, zato lahko z izmeničnim prhanjem s toplo in hladno vodo izboljšate krvni pretok in temeljito očistite kožo.

 

Izboljša razpoloženje - pri tuširanju z mrzlo vodo se izloča hormon noradrenalin, ki je povezan s prijetnimi občutki. Gre za zdrav način, da povečate količino hormona testosterona. Počutili se boste bolj polni energije in srečnejši - vaše telo se bo prebudilo.

 

Poveča vzdržljivost - med prhanjem z mrzlo vodo boste dihali hitreje in globje, sploh, ko bodo vaše telo preplavili prvi curki mrzle vode. To je naraven odziv telesa na stres, saj ustvarjanje toplote potrebuje več kisika, zato z mrzlo vodo pljuča širite, tako kot pri intenzivni telovadbi. Večji vnos kisika v telo bo prinesel manj izčrpanosti in večjo vzdržljivost pri športnih dejavnostih.

 

Lažje boste premagovali ovire in se spopadali s stresom - čeprav tuširanje z mrzlo vodo ni ravno prijetno, sploh ne na začetku, je lahko čez čas nekaj, kar vaše telo sprosti in navadi na določene načine stresa. Stopite iz cone ugodja in se navadite na premagovanje nelagodja, povezanega z izpostavljanjem hladu.