Stres lahko vpliva na vašo prebavo in jo zavira! To je 6 načinov za pospešitev metabolizma

Pomembno je tudi to, da hrano jeste počasi in si zanjo vzamete čas
Ključne besede:
   hrana    stres    metabolizem    prebava    počutje    pospešitev    telo    joga    meditacija    živila

Stres vpliva tudi na prebavo in jo zna v veliko primerih tudi poslabšati. Čeprav se prehranjujete zdravo in ne vidte razloga, da bi hrana vplivala na vaš metabolizem, pa je za to lahko kriv stres. Pri vas deluje kortizol, ki mu pravimo tudi stresni hormon, zviša raven krvnega sladkorja, omogoča učinkovitejšo uporabo glukoze in poveča proizvodnjo snovi, ki jo telo potrebuje za celjenje in regeneracijo. Zavira procese, ki so v primeru nevarnosti in boja nepotrebni, kot sta na primer reprodukcija in prebavni sistem.

 

Trije vrsti stresa, ki različno vplivajo na prebavo:

 

1. Kratkotrajni stres zatre apetit in upočasni presnovo. Čeprav ste ves dan jedli zdravo in niste posegali po nezdravih prigrizkih, lahko stres povzroči obratno in poslabša metabolizem.

 

2. Dolgoročni stres lahko sproži težave s prebavili, kot so zaprtost, driska, prebavne motnje in razdražen želodec. 

 

3. Kronični stres skozi daljše časovno obdobje vodi v resnejše probleme. Zbolite lahko za sindromom razdražljivega želodca in podobnimi motnjami.

 

Lotite se spodaj naštetih stvari in odpravite vsakodnevni stres: 

 

1. MEDITACIJA - z meditacijo boste sprostili prebavni sistem in ga zopet spravili v pravilno delovanje. Globoko dihanje blaži vnetja in razdraženost telesa. Pred naslednjim obrokom naredite nekaj počasnih globokih vzdihov in izdihov ter si za hrano vzemite čas. S tem, ko boste jedli počasi in uživali ob vsakem grižljaju, boste preprečili napihnjenost in odpravili težave zaradi stresa. 

 

Meditacija pa ni le sedenje v tišini in dihanje, temveč je lahko tudi nekaj, kar vas popolnoma sprosti ter osrečuje - bodisi tek, branje, risanje, petje ...

 

2. JOGA - redno ukvarjanje s športom je prav tako pomemben del vašega življenja, da je vaša prebava urejena. Če ne marate športov, pa se lotite joge. Joga celotno telo umiri in napolni z energijo. Če jo izvajate zvečer, pa boste telo pripravili na spanje.

 

3. PROBIOTIKI IN PREBIOTIKI - ne pozabite na živila, ki so probiotična, saj poskrbijo, da se v vašem črevesju nahajajo dobre baterije, ki skrbijo za urejeno prebavo. 

 

Probiotiki so: jogurt, temna čokolada, kislo zelje, kefir, kumarice, čaji z ingverjem ali cimetom

Prebiotiki so: šparglji, banane, česen in čebula

 

4. PRENEHANJE KAJENJA - čeprav imajo nekateri občutek, da cigareta pospeši njihovo prebavo, pa jo v veliko primerih zaustavi. Kajenje običajno povezujemo z boleznimi srca in dihal, a zelo slabo vpliva tudi na prebavo. Če imate velike težave s prebavo in vas to obremenjuje pri opravljanju vsakodnevnih opravil, poskusite kajenje zmanjšati ali celo opustiti. 

 

5. VODA Z LIMONO NA TEŠČE - dan začnite s kozarcem vode z limono, ki bo želodec pripravila na dobro prebavljanje skozi ves dan

 

6. VLAKNINE - v prehrano vključite čim več vlaknin (pretiravati kljub vsemu ni dobro, uvajanja vlaknin na jedilnik pa se lotite postopoma, saj je lahko v nasprotnem primeru kontraproduktivno). Pri kosilu in večerji vedno zaužijte tudi skledo solate – ali pa obrok z njo kar nadomestite. Malicajte sadje, v kosmiče dodajte mleta lanena semena …