5 zmotnih prepričanj o ZDRAVI PREHRANI aktivnih posameznikov

Bo vadba na prazen želodec pokurila več maščob? To prepričanje je zmotno!
Ključne besede:
   vadba    maščobe    hrana    zmotno    prepričanje    aktivnost

V današnjem času je toliko diet, da več ne vemo, katera je koristna, učinkovita in bo res zagotovila prave rezulate. Vsi si želimo hitrega in uspešnega hujšanja, a ne gre vse tako zlahka. V upanju, da bi izgubili čim več kilogramov, se nekateri lotijo iz jedilnika črtati vse, kar pa ni prav. Telo potrebuje gorivo, sploh, če je aktivno. Zagotovite vašemu telesu prava hranila, nikakor pa ne stradajte!

 

Poglejte si, 5 zmotnih prepričan o zdravi prehrani, ki jim nekateri verjamejo:

 

 

1. Vegeterinajska, veganska, paleo ali ketonska prehrana je najbolj zdrava

 

Če za vzgled vzamemo profeisonalne športnike, ti nikoli ne prisegajo le na eno vrsto hrane, ampak uživajo raznolika živila, ki telesu zagotovijo zadostno mero energije in obnavljajo telo. Četudi niste profesionalni športnik in se z vadbo ukvarjate le rekreativno, je prav, da poskrbite za pravilen vnos hrane. Če se vaš prijatelj počuti bolje potem, ko ne uživa mlečnih izdelkov ali ste prebrali, da neka manekenka ne je določne vrste hrane, to ne velja enako za vaše telo. Pri izbiri hrane poslušajte svoje telo in spremljajte svoje počutje. Če se ob uživanju mesa, mečnih ali drugih izdelkov počutite odlično, imate lepo kožo in vaš metabolizem dela kot urca, ne vidimo težav, da bi to črtali z jedilnika. 

 

 

2. Čim več vode!

 

Priporočeno je, da na dan spijete čim več vode, a ne pretiravajte. Velike količine tekočine povzročijo, da iz krvnega obtoka izperete, natrij, ki ga telo potrebuje za uravnavanje krvnega pritiska in ostale pomembne funkcije. Ni enotnega pravila, koliko vode bi moral vsak posameznik spiti na dan, da se izogne dehidraciji in prekomernemu uživanju tekočine - To je odvisno od vsakega posameznika, njegove teže, starosti, spola, aktivnosti in nekaterih drugih dejavnikov. 

 

 

3. Med pripravo na športni dogodek lahko jemo več ogljikovih hidratov

 

Ogljikove hidrate potrebujete za energijo, a v pravšnjih količinah. Najslabše kar lahko naredite je, da se pripravljate na nek športni dogodek (npr. maraton) in en dan prej zaužijete večjo količino OH, kot ste jih vajeni. To je napaka, saj zaradi tega ne boste imeli več energije, temveč bo vaše telo ta obrok, le še težje prebavil, morda imel celo manj moči in še več prebavnih motenj. Jejte tako, kot ste vajeni in ne povečujte obrokov v prepričanju, da boste imeli več energije. Če ste vajeni pred tekom pojesti 1 jabolko ali čokoladico, potem ne pojejte 3 jabolka ali celo milko.

 

 

4. Vadba na prazen želodec bo pokurila več maščob

 

Vadbo na prazen želodec ljudje večinoma izvajajo zjutraj, saj so prepričani, da bodo tako pokurili več maščob. A se motijo. Telo potrebuje gorivo. Najprimernejši čas za obrok je dve uri pred treningom, če pa telovadite zjutraj, najverjetneje ne boste vstajali dve uri prej, zato si privoščite le lahek prigrizek. Prazna vreča ne stoji pokonci, zato je prav, da vsaj 30 minut pred začetkom vadbe nekaj date v usta - bodisi jabolko, banano, spijete beljakovinski napitek, pojeste energijsko ploščico. Telo tako določene aminokisline, mišične gradnike, pretvori v glukozo, torej v sladkor, ki nam daje energijo za vse aktivnosti. Zato si z intenzivnim treningom preden zaužijemo prvi obrok v resnici razgrajujemo prav tisto tkivo, ki ga sicer tako prizadevno gradimo.

 

 

5. Po vadbi ne jejte nič, saj boste vso pokurjeno maščobo dobili nazaj

 

Ni res, če ne mislite pice ali hamburgerja! Vaše telo je sedaj garalo in potrebuje obnovo, ki mu jo lahko nudite le s hranljivim in zdravim obrokom - ta naj vsebuje veliko beljakovin. S tem, ko boste vase vnesli hrano, boste poskrbeli, da bo vaše telo pripravljeno na novo vadbo, z veliko energije in brez bolečin v mišicah.