9 nasvetov za boljši spanec

Nespečnost lahko premagate z disciplino
Ključne besede:
   spanec    nasveti    rutina    vzdušje    zaslon    spalnica    dremež    svetloba    tekočina

1. Naravnajte biološko uro

Če boste odhajali v posteljo in se prebujali ob isti uri, boste vzpostavili notranjo uro. Skušajte se je držati tudi ob vikendih. Če boste cikel prekinili, bo trajalo nekaj dni, da se boste vrnili v stare tirnice.

2. Omejite uživanje kofeina, alkohola in stimulansov

Če že morate, jih uživajte v prvi polovici dneva oziroma najpozneje 4 do 6 ur pred spanjem. Kozarec vina pred odhodom v posteljo bo morda najprej povzročil omotico, pozneje pa lahko zmoti proces spanja.  

3. Ustvarite sproščeno vzdušje

Spalnica naj bo prostor počitka in ne delovni kabinet. Naj bo primerno ohlajena, zaščitena pred zunanjim hrupom in zunanjimi svetili.

4. Izogibajte se zaslonom 

Televizija, računalnik, mobilniki, video igre … ugasnite ekrane vsaj dve uri pred spanjem, da si bo glava lahko oddahnila od utripanja, živahnih barv in neštetih informacij.

5. Imejte rutino

Stuširajte se, berite knjigo ali meditirajte. Izognite se aktivnostim, ki bi vzpodbujale fizične ali čustvene odzive. 

6. Uporabite dnevno svetlobo za prebujanje

Nič ni lepšega, kot zbudite se s sončnimi žarki, če imate to možnost.

7. Izogibajte se dnevnemu dremežu

Če boste čez dan podremali za 20 minut, lahko to zelo vpliva na spalni ritem. Če ni nujno, se temu izognite. 

8. Pazite na prehrano

Na večer ne uživajte težkih obrokov. Idealno bi bilo, če ne bi jedli 2 do 4 ure pred spancem. 

9. Ne pretiravajte s tekočino

Raje pijte dovolj tekočine čez dan. Če boste pretiravali v popoldanskih urah, bodo sledili pogosti nočni izleti v kopalnico.